Torell har stärkt sin organisation med två viktiga nyrekryteringar
Torell Pump befinner sig i dag i en expansiv fas som en naturlig följd av marknadens gensvar på våra produkter och tjänster. Det är mycket glädjande, men det är samtidigt en utveckling som måste hanteras klokt och framsynt, så att inte framgångarna leder till sin motsats med en organisation som inte mäktar med de växande uppgifterna.
Höstens nyrekryteringar är just en framsynt åtgärd för att stärka Torells organisation på två centrala områden: innesälj och service. Låt oss presentera Lotta Åkesson, företagets nya chef för innesälj, och Jonas Åhman, ny chef för Torells serviceorganisation.
Nyhetsbrevet ringde upp båda och ställde några nyfikna frågor om deras nya uppdrag.
LOTTA ÅKESSON · Ny innesälj- och kundsupportschef

Lotta Åkesson, innesälj- och kundsupportchef hos Torell sedan den 6 oktober.
|
Några frågor till Lotta |
|
– Vad gör en chef för innesälj? – Rollen som chef för Innesälj handlar om att leda och utveckla innesäljsfunktionen och skapa struktur och ett smidigt arbetssätt nära affären, för både kunder och kollegor, i en fas där Torell växer och utvecklar sina arbetssätt. – Varför blev det Torell för dig? – Jag sökte tjänsten av två skäl: dels tror jag att jag har rätt kunskaper och erfarenheter för att göra något bra av det här jobbet, dels tyckte jag om uppdragets kombination av ledarskap och operativt säljarbete i en liten men växande organisation. Och i dag, några månader in i jobbet, kan jag lägga till ytterligare en fördel: Hur inspirerande det är att få jobba med mycket kompetenta människor. |
JONAS ÅHMAN · Ny servicechef

Jonas Åhman, ny servicechef hos Torell sedan den 8 september
|
Några frågor till Jonas |
|
– Vad har du för bakgrund? – Jag har jobbat 35 år i VVS-branschen i olika roller hos olika företag, som säljare, butikschef, teknisk chef och servicechef. Tyngdpunkten ligger på service och support. – Och nu är du servicechef hos Torell. Vad innebär det uppdraget? – Det handlar om att organisera serviceverksamheten så att vi får ett affärsmässigt flyt i allt vi gör ute på fältet och inne på kontoret. Samtidigt ska Torell öppna fler servicefilialer som ska betjäna både Sverige och Norge. – Vad lockade dig hos Torell? – Jag tycker ju att det är genuint roligt med service och support och att få bygga en organisation med rutiner som håller i längden. Sen är ju företaget i sig spännande eftersom det händer mycket för närvarande. Jag kan också se en poäng i att Torell ingår i koncernen Indutrade som även äger företag med snarlika produkter. Kanske kan vi få till ett samarbete längre fram när det gäller servicebiten. |